Emmaus Hoorn geeft goed weg

12-12-2012

De klanten van de voedselbank uit Hoorn, vinden deze maand een aardigheidje in hun pakket. Emmaus stopt rond de feestdagen namelijk een cadeaubon in de doos. De voedselbankklant krijgt dus niet alleen levensmiddelen, zoals dat gewoon is, maar ook huisraad, boeken of bijvoorbeeld kleding naar keuze. Op deze manier steunt Emmaus, mensen die dat goed kunnen gebruiken. De honderd tachtig klanten van de voedselbank kunnen elk voor 5 euro aan spullen krijgen. In de kringloopwinkel van Emmaus is dat al snel een spijkerbroek, een stapeltje serviesgoed of een kerstvakantie lang leesplezier. Emmaus toont meteen aan dat je, door slim te winkelen, meer waar voor je geld kunt krijgen. Wil je ook helpen, biedt je overtollige goederen dan aan, aan Emmaus. Ze doet er iets moois mee!

Feest i.v.m. de 100ste verjaardag van Abbé Pierre

22-09-2012
Elk jaar organiseren we een feestelijke (uit-)verkoop zoals u van ons gewend bent. Dit jaar zal dat zijn op zaterdag 22 september.
Er is dan een documentaire te zien over de grondlegger van onzebeweging, de capucijner pater Abbé Pierre. Hij heeft velen geïnspireerd tot samen delen van geld en goed. Hij reisde de wereld over en zo kwam hij ook in Nederland.
Hier ontmoette hij de freule van kasteel De Haar in Haarzuilens en het is dan ook niet toevallig dat daar de eerstewoongemeenschap met de naam Emmaus gestart is.

Eigen bus

30-08-2012

We hebben al enige tijd de mogelijkheid gehad om via de voedselbank met een busje spullen op te halen aan huis, De bus was dan twee middagen per week beschikbaar.

Onze adressenlijst groeit echter en we waren op zoek gegaan naar een "eigen"busje. De voedselbank had hetzelfde probleem, hun lijst met klanten groeide en zij gingen op zoek naar een grotere wagen. De oplossing is nu dat wij de bus van de voedselbank hebben overgenomen en zij een groter transportmiddel hebben aangeschaft.
Hartstikke mooi!