Projecten

De Emmaus beweging staat nooit stil. Naast het inzamelen en verkopen van tweedehands goederen, steunen we diverse projecten in binnen- en buitenland. Dat kunnen we doen met het geld dat in onze winkels wordt verdiend. In Nederland richt Emmaus zich vooral op projecten voor dak- en thuislozen en mensen in de knel. Ook steunt Emmaus groepen en organisaties die actief zijn in de bestrijding van armoede en de bewustwording op dat gebied.

We zijn begonnen met het steunen van verschillende projecten in natura, zoals de Kinderkledingbank, een dorpsbibliotheek in Zwaagdijk en de Voedselbank Westfriesland.
Voorts gaat er elke 14 dagen een partij kleding naar een textielverwerkingsbedrijf, waar goede kleding verscheept wordt naar ontwikkelingslanden en het overige textiel wordt aangeboden als grondstof voor hergebruik.

Verder dragen wij een percentage van onze omzet af aan Emmaus Nederland, Emmaus Europa en Emmaus Internationaal. Met dat geld worden uiteenlopende projecten gefinancierd.

Ons belangrijkste project is echter een nog op te zetten woonwerkgemeenschap in West-Friesland.
De winkel ontwikkelt zich, zo komt er voldoende basis en stabiliteit om de plannen voor deze gemeenschap verder te realiseren. Op die manier kunnen we een nog grotere groep mensen bereiken.