Wat bieden wij?

Kringloopgoederen

In kringloopwinkel Emmaus Hoorn vindt u een groot assortiment tweedehands en vintage artikelen. Van meubels, boeken, platen en woonaccessoires, van kleding tot witgoed en van kleingoed tot dumpstore artikelen. Zoekt u een kunstboek, een leesboek of misschien wel een boek in een andere taal? Leuk speelgoed voor de kleinkinderen? Of zoekt u een betaalbare broodrooster, sfeervolle schemerlamp of een ander interieurartikel? Bij ons en op marktplaats kunt u naar hartelust snuffelen.

Steun aan goede doelen

Voor ons is de opdracht om anderen steun te geven net zo belangrijk als het recht om steun te krijgen. Help mee een ander te helpen; misschien heb je er zelf ook iets aan! Een greep uit onze goede doelen: -voedselbank -kinderkledingbank -Eeko BV -Stichting Unu Pikin -Woon werk gemeenschappen dak en thuislozen en nog meer.

Arbeids-ervaringsplaatsen

Harrie heeft het prima naar zijn zin. Elke dag is anders. Door omstandigheden mag hij niet meer in het reguliere arbeids veld werkzaam zijn. Door nu in Kringloopwinkel Emmaus Hoorn te werken geeft hem een rijke invulling van zijn dag. Het geeft hem de nodige structuur en sociale contacten. Leren om te werken als prima werknemer met goede kansen om elders een betaalde baan te vinden. Dat leren kan plaatsvinden in het kader van een stage, van re-integratie, of van dagbesteding.

Wie zijn wij?

De Stichting Emmaus West-Friesland exploiteert een kringloopwinkel aan De Oude Veiling in Zwaag. Daar worden spullen verkocht die door derden gratis zijn ingebracht en die een tweede kans verdienen. In en rond de winkel werken mensen op vrijwillige basis die op de één of andere manier niet in het normale arbeidsproces terecht kunnen. Zij kunnen regelmaat en werkervaring opdoen om daarmee weer verder te kunnen in een eigen beroep. We zetten ons graag in voor diegenen, die het minder hebben dan wij.

Wie zetten zich in?

Medewerkers :
Henk Hilly Marian Rob Tonie Raymond Linen Denise Marjolein Martin Lisa Sabien Nico Peter Henne Mieke Karolien Tinie Martina
Coördinator
Robert-Jan Mak
E.R.T. Jongerden, M. Schulte, P.M.J.M. de Vries, R.J. Kooiman, B. Meulenberg

Onze service

Kringloopwinkel Emmaus Hoorn

Wij bieden ook veel spullen aan op marktplaats

Huidige vacatures:

In verband met uitbreiding openingstijden, zijn er weer vele mogelijkheden om bij ons vrijwilligerswerk te verrichten!

* Dagdelen in overleg *

- chauffeur / bijrijder (oproepbasis)
(woensdag t/m zaterdag 9.30-12.30 uur)
- afd. elektra
nakijken en repareren van voornamelijk bruingoed

- boekenafdeling
(donderdag en vrijdag 13.00-17.00 uur)

- kledingafdeling
(zaterdag; 10.00-13.00 en 13.00-17.00 uur; woensdag 10.00-13.00 uur; vrijdag 13.00-17.00 uur)

- winkel algemeen/magazijn
(woensdag t/m zaterdag 13.00-17.00 uur)

Emmaus West Friesland biedt haar vrijwilligers

• reiskostenvergoeding
  • tussen de middag een lunch
  • korting op winkelaankopen
  • per maand een bescheiden zakgeld

Kom je bij ons werken?

Emmaus:  "je dag goed besteed"

Elke Emmausgroep heeft een groep vrijwilligers, die met veel inzet en plezier meewerkt in onze kringloopactiviteiten. Ze werken mee aan een betere wereld, hebben een leuke en zinvolle dagbesteding en ontmoeten er andere mensen.

Ook voor het doen van een (taal)stage is er bij veel groepen ruimte. En mensen die op de reguliere arbeidsmarkt wat minder kansrijk zijn, kunnen vaak heel goed bij een Emmausgroep aan de slag. Dat kan een goede manier zijn om werkervaring op te doen in een prettige en sociale omgeving.

De werkzaamheden zijn divers. Vrijwilligers halen goederen bij mensen thuis op. Of ze sorteren kleding, meubels, elektra, spulletjes of boeken en platen uit en zetten ze in de winkel. En vrijwilligers zijn ook actief als bestuurslid, of klusjesman, of tijdens de verkoopuren; ze verkopen, runnen de koffiehoek of draaien mee aan de kassa. Genoeg te doen dus!

Een aantal werkzaamheden is lichamelijk zwaar, bijvoorbeeld het ophalen en versjouwen van meubelen. Voor andere werkzaamheden geldt dat niet of veel minder. Enthousiasme is natuurlijk vereist en ook een regelmatige beschikbaarheid qua tijd.

We zijn samen verantwoordelijk voor het geheel en ieder heeft daarin een stukje eigen taak, naar eigen keuze.

We staan ook op Facebook en Instagram met heel veel leuke nieuwtjes, net binnengekomen spullen, acties en nog veel meer !